brand manuál - logo

Dizajn manuál

Online verzia dizajn manuálu. Ide o vzorový dokument zabezpečujúci konzistentnú a jedinečnú prezentáciu značky v komunikácii.

Brand manuál

Logo

+

Brand manuál

Farby

+

Brand manuál

Typografia

+

Brand manuál

Aplikácia

+

Dizajn manuál

Logo

Logo predstavuje základný kameň vizualizácie značky. Je to grafický symbol slúžiaci na jej identifikáciu a odlíšenie od konkurencie. Logo môže byť obrazové, slovné alebo kombinované. Kombinované logo pozostáva z logomarku a logotypu. 

Radovan Hýbl

Radovan Hýbl

ekonóm a webdizajnér

Symbolika

Kruh

Vyobrazenie kruhu, ako základného geometrického tvaru, v telese loga symbolizuje komunitu. Bez ohľadu na rozmanitosť a rozdielnosť jej jednotlivých členov, je jej funkčnosť daná schopnosťou otvorenej komunikácie a vzájomnej spolupráce na dosahovaní spoločných cieľov.

Rotácia

Rotácia, vyjadrená dvomi zaoblenými šípkami obopínajúcimi kruh, poukazuje na skutočnosť, že problematika online obsahu je v neustálom pohybe. Každá platforma, ktorá má ambíciu pôsobiť v tomto segmente, sa musí neustálym sebazdokonaľovaním prispôsobiť zmenám.

Názov

Konštrukcia názvu pozostáva z dvoch anglických slov (do logo), pričom vyjadruje skrátený význam vety: „Create a logo and than do the rest“.  Tvorba loga stojí na začiatku vzniku značky, ďalšie inštitúty následne dimenzujú jej úspech alebo neúspech na trhu.

f

Inakosť

Šedá teória vizuálneho brandingu hovorí, že pri konštrukcii loga, by sme sa mali vyhýbať zámene písmena logotypu za symbol. Zabránime tak zlej čitateľnosti loga. Čo ale robiť, ak takémuto štandardnému vyjadreniu chýba „energia“? My v tom máme jasno… Break the Rules.

Logosada

Logosada – legenda

Prílohy

Pravidlá používania loga

Vizuálny štýl značky pozostáva z ikony (grafickej časti) a logotypu (typografickej časti). Predmetné prvky spoločne vytvárajú logo. Pokiaľ je to kompozične možné, v štandardnom vyjadrení sa odporúča použiť logo ako celok. V špecifických prípadoch je však prípustné použiť len samostatnú ikonu alebo samostatný logotyp. Použitie samostatných častí loga musí byť kompozične vhodné a odôvodnené (napríklad priestorovou núdzou, zvyklosťou alebo iným relevantným dôvodom). V okolí loga musí byť dodržaná ochranná zóna v šírke 5 mm (18,9 px). Do ochrannej zóny nie je prípustný žiadny zásah textu ani grafického elementu.

Zakázené použitie loga

Logo sa vyjadruje výlučne v súlade s dizajnovými štandardami. V rozpore s týmito štandardami je proporčná deformácia loga alebo jeho časti, preklápanie loga, tieňovanie loga, orezávanie loga, zmena typografie logotypu (druh alebo typ písma), a pod. Logo môže byť otáčané iba v špecifických a odôvodnených prípadoch (napríklad lícovanie alebo zobrazenie v kruhu).

Formáty súboru loga

Formát súboru

PNG

JPG

SVG

PDF

EPS

AI

Web

M
M
M

Print

M
M
M

Raster

M
M
M
M

Vektor

M
M

Transparent

M

Záver

Právne informácie

Vytvorenie komponentov vizuálneho brandingu bolo realizované s ohľadom na prezentáciu možností ponuky. Konkrétne spracovanie klientskeho brandingu sa môže líšiť s ohľadom na zakúpené balíkové riešenie, rozsah objednaných produktov, určenie výstupných formátov, ako aj na zvolené metódy a formy spracovania. Pri zobrazení vizuálneho imac riešenia bol použitý mock-up.

Radovan Hýbl

Radovan Hýbl

ekonóm a webdizajnér